söndag 11 januari 2009

Vardag igen....

Jag är så sugen på att resa! Sitter och kollar sista minuten resor ständigt och drömmer mig bort! Nu i början på januari har det funnits super billiga sista minuten resor till Jordanien, 4790 :- för hela familjen är bara ett exempel. Helt galet! Hade det varit lugnare på jobbet hade vi åkt men jag kan verkligen inte ta semester som det ser ut nu. Funderar på om man ska ta en två veckors resa i mars kanske. Vill gärna se Jordanien i ett annat klimat, har ju bara varit där mitt i sommaren. Skulle också vilja ta en vanlig charter resa sen i sommar så man får garanterad sol ialla fall en vecka plus att det var längesedan jag gjorde en sån resa. De sista åren har ju resorna bara varit till Jordanien, vill gärna se något annat också. Usch vill så mycket!

Det nya året har börjat, tyvärr med dystra miner här hemma pga kriget i Palestina. Igår var det egentligen vår 10 åriga bröllopsdag men den firade vi inte pga kriget. Min man kan inte tänka på mycket annat än alla stackars civila som dör där nere nu varje dag så gårdagen spenderades istället med demonstration. Vi kommer att fira vår bröllposdag senare i vår, när förhoppningsvis läget därnere lugnat ner sig, med en kryssning.

Annars rullar vardagen på som vanligt igen här hemma, ganska skönt faktiskt, blir snurrig av alla olika helgdagar! Nu går vi ju också mot ljusare tider vilket känns underbart snart kommer den härliga våren!!

Nej nu måste jag väcka min man för vi ska prata med hans familj via web cameran nu kl 11.oo

Har ni några nyårslöften förresresten, det har jag:

1. Körkort

2. (mindre viktigt) Gå ner mina två kilo som jag gått upp under julen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja resa vore inte fel...alls! Längtar själv ut på vuxen storstadssemester som du vet! :-)

Lycka till med nyårslöftena! Själv har jga nog inget riktigt "nyårslöfte" men jag ska göra mitt yttersta för att bli mer som den jag vill vara! en del jobb men det är bra!
Kram!