söndag 30 augusti 2009

Sommaren 2009

Oj var längesen det var jag skrev här! Funderar på att lägga ner totalt men har inte bestämt mig ännu. Men denna sommar har varit så händelserik så jag måste skriva av mig lite. Tog som sagt lång ledigt denna sommar vilket var fantastikt skönt. Har hunnit med allt som jag ville göra.

Jordanien resan var fantastisk och ingen av oss ville åka hem när det väl var dags för det.
Vi var i Aquba i tre dagar och bodde på lyxhotell. Det var så mysigt!
Vi var på två bröllop, ett i Irbid och ett i Amman.
Till det bästa: Vi köpte en lägenhet i Irbid, så nu har vi vår egna lägenhet!! En lägenhet på 160 kvm. Tre sovrum, två salonger, kök, tre badrum och balkong. Lägenheten är helt nybyggd och är fortfarande inte helt färdig. Den ligger i ett jättebra område nära till allt. Förhoppningsvis ska vi ha råd att åka ner till Jordaninen i dec, då ska lägenheten vara färdig och då ska bara köket sättas in. Kul, kul!

Efter Jordanien var vi på Gotland i en vecka hos mamma och pappa. Vi hade otroligt tur med vädret och kunde vara på stranden varje dag. Det blev till och med över tjugo grader i vattnet.

Sen hade vi en vecka ledigt kvar hemma, det var denna vecka som min dotter helt plötsligt började äta!!! Efter 8 veckors träning så släppte det äntligen! Kan fortfarande knappt tro det! Nu peg matar jag bara henne en gång om dagen och det är till kvällen. Då hon får lite mini max för att jag är orolig för tillväxten, men annars så äter hon faktiskt frukost lunch och middag! Stolt mamma!

Denna sommar har tyvärr inte bara varit rolig utan den har tyvärr även innehållit en förlust. När jag kom hem ifrån Jordanien så fick jag det hemska och ofattbara beskedet att en kollega/vän ifrån mitt jobb plötsligt gått bort. Livet är så orättvist och man förstår inte alltid meningen med allt som händer. Mina tankar kommer alltid att finnas hos dig. För alltid saknad......Vila i frid S.

Ja detta var sommaren 2009 i korthet. Nu har höstterminen börjat och vardagen rullar på igen....


Inga kommentarer: