lördag 27 december 2008

Min man har lämnat mig.....

som ni säkert vet, i en vecka för att hälsa på en kompis Österrike. Så jag är ensam med barnen för tillfället. Det känns sådär måste jag säga. Saknar honom väldigt mycket, vilket säkert är bra men jobbigt. Dagarna går an då är det inga problem men kvällarna och nätterna framför allt är en plåga!! Jag sover nästan ingenting. Ni som känner mig vet att jag brukar somna i soffan vid nio, tio på kvällen och min käre man brukar behöva väcka mig och säga till mig att jag ska gå och lägga mig i sängen istället. Nu däremot kan jag inte ens för må mig att somna i soffan, ligger vaken till tre-fyra på nätterna det är jätte jobbigt. När jag väl har somnat så sover jag fruktansvärt oroligt och vaknar flera gånger. Är verkligen inte van att sova själv. Det är även första gången jag sover själv i vår nya lägenhet som ligger på bv så jag ligger och oroar mig för inbrott. Men imorgon natt ska mamma äntligen komma hit och sova så då kanske jag kan slappna av lite och få sova lite mer!!


Annars då, jo julen kom och gick. Julaton firade vi som sagt som vanligt i mitt föräldrahem med mor, far och bror. Sen åkte Ali på juldagen, vi har inte gjort något speciellt här hemma förutom att dansa till sonens nya playstation 2 spel, High School Musical Dance along med dans matta till, ett ganska roligt spel faktiskt.

Ikväll hade vi besök av min "gamla" vänner Malin och Carro. Det var jättekul, vi åt middag här tillsammans. Carro har jag inte träffat på ett år så det var kul att ses igen. Sonen tyckte också att kvällen var toppen, han tyckte att det var jättekul att mina kompisar ville både dansa på hans nya matta och sjunga singstar!! Vi avslutade kvällen med att lova varandra att detta ska vi göra oftare så jag hoppas att vi håller det löftet!


Här kommer lite bilder ifrån vår jul:












Nej nu borde jag gå och lägga mig men det ska jag inte för jag känner mig inte alls trött... Ska nog ta och ringa och prata med Katri för hon har erbjudit sig att hålla mig sällskap via telefonen i kväll!

Känner mig ensam, saknar dig Ali!!

God Natt......

Inga kommentarer: