söndag 15 mars 2009

Liten uppdatering

Vet att det var längesedan jag bloggade ordentligt men jag har inte orkat. Ganska mycket har hänt med skruttan men inget jag vill blogga om ännu. Vill ha all fakta först. Men hon har i alla fall gått igenom olika tester i hopp om att hitta anledningen till att hon fortfarande inte växer så mycket som hon borde. Men som sagt kommer att gå igenom allt detta senare när vi haft alla våra olika läkarsamtal.

Har haft utvecklingssamtal med sonen i skolan och det gick bra förutom att han hade sagt: "Stick och brinn!" till biblotekarien i skolan. Vilket jag och Ali inte tyckte var så kul men annars var det mesta bra. Han är bra på huvudräkning, klockan och sköter sig i klassrummet. Det han ska få träna lite extra på är läsningen och att han inte ska slarva så mycket. Han måste inse att det inte är det viktigaste att det går fort!
Annars är det mesta som vanligt jobbar på vardagarna och helgerna spenderas med att städa, försöka hinna umgås med släkt och vänner och att baka. Att baka något varje helg har blivit en vana för mig. Det är gott och roligt. Idag bakade jag en blåbärs och hallonpaj, den blev jättegod! I fredags bakade jag en äppelkaka och gick hem till Y (utan barn) och fikade. Det är verkligen skönt att vi har flyttat och bor så nära mina och sonens vänner. För det gör att jag kan träffa min vänner lite oftare och framför allt mer spontant och att min son kan leka med sina vänner i stort sett varje dag om han vill. Verkligen topppen!



Fredags fikar med Yoch T

Idag var mamma och pappa här och fikade med oss. Här är kort på dom också, vet att ialla fall en av mina läsare tycker om bloggar med mycket bilder så jag ska försöka göra henne nöjd ;)






Här är en bild på skruttan också från i lördags när vi var ute och åt!


Kommer att försöka ha lite mer bilder nu när jag köpt en ny mobil som har en mycket bättre kamera än vad min gamla mobil hade!

Det är redan mitten på mars hörrni ,fy vad tiden går fort! Snart blir det vår det känner jag på mig!! Men innan det blir vår så ska det bli fredag och tjejkväll, ser så framemot det, bio och middag, kul, kul!!!!

Nej nu måste barnen badas och sedan ska ja titta på Wipeout och få mig ett gott skratt. Ja just det Melodifestivalen var ju igår! Tycker att det var den bästa finalen på år, många bra bidrag. Snälla, snälla tyckte jag bäst om men tycker ändå att rätt låt vann för snälla, snälla hade aldrig gått hem i eurovision.
Så, nu har jag nog fått ur mig det mesta!

2 kommentarer:

Jag... sa...

Men neeeeeeeeh.. det där är ju bara pinsamt, nu kan jag inte gå ut på en månad... gah

Anonym sa...

Men vad seeeg jag är då!!!

Kul med kort...måste det finnas kort på mig bara?! Fint kort på mormor och skruttan!

Imorgon blir det naaaaaajs!!!!
Kram!